Sanya hozzszlsai
5 hozzszls
2013.12.05
Egy remek fotó, melyen együtt látható a régi (Bal oldali) és új híd.
Budapest-Déli - Szombathely között közlekedõ gyorsvonat (15.40 h-kor) volt az elsõ, mely áthaladt az új hídon. Számomra egy szép emlék hogy ennek a vonatnak én adtam az engedélyt, mint forgalmi szolgálattevõ. Mire a villamosítás elérte Sárvárt arra a régit elbontották.
Tisztelettel Lõrincz Sándor.
2013.12.05
A képen látható páncélvonat 1970 december elején járt Sárváron.
Egy 375-ös gõzmozdony volt "páncél lemezzel" beborítva.
Hozzá tartozó kocsikon az akkori kornak (1919) megfelelõ fegyverek voltak.
2012.06.14
A képen látható motorvonat Bük és Sárvár között közlekedett a délelõtti órákban.
Bükrõl csatlakozást biztosított Bükfürdõre. Hegyfalun csatlakozott a Szombathelyre közlekedõ vonatra.
Sárváron Celldömölk felé volt csatlakozási lehetõség.
A vonat személyzete: motorvezetõ a szombathelyi fûtõházhoz, a vonatvezetõ és a jegyvizsgáló a sárvári telep állomáshoz tartozott.
Jó kihasználtsággal közlekedõ vonat volt.
Hétfõi napokon a sárvári piacra járók szívesen használták.
2012.05.30
A képen látható motorvonat szállította a Postai küldeményeket Zalabér-Batyk irányába.
Zalabérbe érkezés után a postakocsit tároló vágányra állították és a délutáni vonat hozta vissza Sárvárra.
Bajti elágazás, Pusztalánc, Szajki erdõ kivételével minden állomáson és megálló helyen történt postakezelés.
2012.05.13
Képen látható a II. számú váltóállító központ amely még a vonóvezetékes váltó korszakra emlékeztet.
Az elnevezés eredete: A váltó és az állítóemeltyû ( Egy korong amelyen egy kar volt) között huzal és lánc szolgált a váltók és a jelzõk állítására.
A képen látható épület elsõ emeletén voltak az állítóemeltyûk, melynek mozgatásával történt a váltók és jelzõk állítása.
Biztosító berendezés és az állomás átépítésével a képen látható épület, amely az építészet egyikék köve volt, elbontásra került.
Fák között az egykori fûtõház kiszolgáló épülete, valamint a szertár (Anyag raktár) látható.
Itt volt egy szoba, vasutas nyelven laktanya, amely a vidéki dolgozók részére volt fenn tartva, akiknek a szolgálata olyan idõben kezdõdött, illetve fejezõdött be amikor nem volt vonat. Hajnali kezdés, és amikor a szolgálat éjszaka ért véget. Ez az utazó vagyis a vonatkísérõ személyzetnél (Vonatvezetõ, Jegyvizsgáló, Mozdonyszemélyzet) gyakori volt. Pl. Sárvárról Répcevisre 03.45 h-kor indult az elsõ vonat és Bükrõl 0.20h-kor érkezett az utolsó vonat.
1970 ben még fénykorát élte az állomás, melynek egy esztelen vasútellenes politika vetett véget.
Szárnyvonalak bezárásával a fûtõház sorsa is megpecsételõdött.
A mozdonyokat és személyzetüket átvezényelték más telephelyre.
sszes hozzszls
Vissza