A sárvári Vasútállomás
Sárvár Anno digitális gyűjteményKeresés | Közterület: vasút
Kattints a képre a nagyításhoz!
Kép leírása:
A sárvári vasútállomásról jár ki az AB mot 359-es motorvonattal vontatott 8027-es számú szerelvény Zalabér felé.
A régi váltóállító torony, valamint a fák között az egykori fűtőházi melléképületek is látszanak. Ma már egyik sem létezik.
Helyileg az állomás északi felén, a ma már sűrűn erdősült területen állt a mozdonyszín. A Felsőlászló-Sárvár-Zalabér vonal 1913-as megnyitását követően vált szükségessé fűtőház és mozdonyszín építése, mivel Sárvár elágazó állomássá vált. A zalabéri vasútvonal felszámolását követően ezeket az épületeket lebontották. Az oda vezető vágány azonban ma is látható.
Felvétellel kapcsolatos egyéb adatok:
A képen látható motorvonat szállította a Postai küldeményeket Zalabér-Batyk irányába.
Zalabérbe érkezés után a postakocsit tároló vágányra állították és a délutáni vonat hozta vissza Sárvárra.
Bajti elágazás, Pusztalánc, Szajki erdő kivételével minden állomáson és megálló helyen történt postakezelés. (Lőrincz Sándor nyugalmazott forgalmi szolgálattevő)
Írd le, amit a képről tudsz!
Hozzászólások:
Sanya (2012.05.30)A képen látható motorvonat szállította a Postai küldeményeket Zalabér-Batyk irányába.
Zalabérbe érkezés után a postakocsit tároló vágányra állították és a délutáni vonat hozta vissza Sárvárra.
Bajti elágazás, Pusztalánc, Szajki erdő kivételével minden állomáson és megálló helyen történt postakezelés.
toth (2014.04.18)A szép régi „távíróoszlop” is látszik.
Ez egy ún. párhuzamos szárú oszlop (tartó). Maximum 28 áramkörig (itt 10 áramkör látható) lehetett ilyet alkalmazni.
Tengelytávolsága 130 cm lehetett. Normál „8 peckes U vas” tartóval szerelték. Szabvány szerint ezt a tartót csak a felső sorban és az alsó sorban alkalmazták. A köztes sorokban 2 db 4 peckes tartót kellett használni. (Nyilván praktikusan itt máshogy történt.)
A két oszlop között szabványosan „Z” és „fél Z” merevítést kellett alkalmazni. (ez itt a képen nem látszik)
A szabadvezetéki áramkörök vezetőinek anyaga akkoriban leginkább a bronz és a „staku”volt.
(a német Stahl és Kupfer szavak rövidítéséből, ahol is a belső acél tartószálra felgőzölték a külső elektromos szempontból jó vezető réz réteget.) Később az alumíniumipar fellendülése és a bronz „népszerűsége” szinte kizárólagossá tette a sodrott alumíniumvezetők használatát. Leggyakoribb a 7x1,35 mm sodrál volt.
Sajnos a képről több minden nem nagyon látszik, de a porcelán szigetelőkből feltételezhetően az következtethető ki, hogy ez egy „sima” közbenső oszlop. Nincs kitüntetett szerepe a sorban. (kiindulási oszlop, keresztezési funkció, nyomvonaltörés, stb.)
A porcelánok sajnos már láthatóan cseréltek, mert nem egységes a kép.
Leltári szám: sa 623
Fotós:
Készítés éve:
Készítés ideje:
1972. szeptember 3.
Épület:
Közterület:
Címkék:
Készítés helye:
Sárvár
Az eredeti felvétel tulajdonságai:
Technika:
szkennelt pozitív
Feltöltő:
Kattints a képre a nagyításhoz!
Kép leírása:
A sárvári vasútállomásról jár ki az AB mot 359-es motorvonattal vontatott 8027-es számú szerelvény Zalabér felé.
A régi váltóállító torony, valamint a fák között az egykori fűtőházi melléképületek is látszanak. Ma már egyik sem létezik.
Helyileg az állomás északi felén, a ma már sűrűn erdősült területen állt a mozdonyszín. A Felsőlászló-Sárvár-Zalabér vonal 1913-as megnyitását követően vált szükségessé fűtőház és mozdonyszín építése, mivel Sárvár elágazó állomássá vált. A zalabéri vasútvonal felszámolását követően ezeket az épületeket lebontották. Az oda vezető vágány azonban ma is látható.
Felvétellel kapcsolatos egyéb adatok:
A képen látható motorvonat szállította a Postai küldeményeket Zalabér-Batyk irányába.
Zalabérbe érkezés után a postakocsit tároló vágányra állították és a délutáni vonat hozta vissza Sárvárra.
Bajti elágazás, Pusztalánc, Szajki erdő kivételével minden állomáson és megálló helyen történt postakezelés. (Lőrincz Sándor nyugalmazott forgalmi szolgálattevő)
Hozzászólások:
Sanya (2012.05.30)A képen látható motorvonat szállította a Postai küldeményeket Zalabér-Batyk irányába.
Zalabérbe érkezés után a postakocsit tároló vágányra állították és a délutáni vonat hozta vissza Sárvárra.
Bajti elágazás, Pusztalánc, Szajki erdő kivételével minden állomáson és megálló helyen történt postakezelés.
A szép régi „távíróoszlop” is látszik.
Ez egy ún. párhuzamos szárú oszlop (tartó). Maximum 28 áramkörig (itt 10 áramkör látható) lehetett ilyet alkalmazni.
Tengelytávolsága 130 cm lehetett. Normál „8 peckes U vas” tartóval szerelték. Szabvány szerint ezt a tartót csak a felső sorban és az alsó sorban alkalmazták. A köztes sorokban 2 db 4 peckes tartót kellett használni. (Nyilván praktikusan itt máshogy történt.)
A két oszlop között szabványosan „Z” és „fél Z” merevítést kellett alkalmazni. (ez itt a képen nem látszik)
A szabadvezetéki áramkörök vezetőinek anyaga akkoriban leginkább a bronz és a „staku”volt.
(a német Stahl és Kupfer szavak rövidítéséből, ahol is a belső acél tartószálra felgőzölték a külső elektromos szempontból jó vezető réz réteget.) Később az alumíniumipar fellendülése és a bronz „népszerűsége” szinte kizárólagossá tette a sodrott alumíniumvezetők használatát. Leggyakoribb a 7x1,35 mm sodrál volt.
Sajnos a képről több minden nem nagyon látszik, de a porcelán szigetelőkből feltételezhetően az következtethető ki, hogy ez egy „sima” közbenső oszlop. Nincs kitüntetett szerepe a sorban. (kiindulási oszlop, keresztezési funkció, nyomvonaltörés, stb.)
A porcelánok sajnos már láthatóan cseréltek, mert nem egységes a kép.
Leltári szám: sa 623
Fotós:
Készítés éve:
Készítés ideje:
1972. szeptember 3.
Épület:
Közterület:
Címkék:
Készítés helye:
Sárvár
Az eredeti felvétel tulajdonságai:
Technika:
szkennelt pozitív
Feltöltő:
Keress a Sárvár Annon!
Kövess minket!
Vissza