Felüljáró az Entzbruder Dezső lakótelep környékén
Helytörténeti fotógyűjteményKeresés | Közterület: vasút
Kattints a képre a nagyításhoz!
Kép leírása:
Képen látható a II. számú váltóállító központ amely még a vonóvezetékes váltó korszakra emlékeztet.
Az elnevezés eredete: A váltó és az állítóemeltyű (Egy korong amelyen egy kar volt) között huzal és lánc szolgált a váltók és a jelzők állítására.
A képen látható épület első emeletén voltak az állítóemeltyűk, melynek mozgatásával történt a váltók és jelzők állítása.
Biztosító berendezés és az állomás átépítésével a képen látható épület, amely az építészet egyik ékköve volt, elbontásra került.
Fák között az egykori fűtőház kiszolgáló épülete, valamint a szertár (anyagraktár) látható.
Itt volt egy szoba, vasutas nyelven laktanya, amely olyan vidéki dolgozók részére volt fenntartva, akiknek a szolgálata olyan időben kezdődött, illetve fejeződött be, amikor nem volt vonat. Például hajnali kezdés esetén, és amikor a szolgálat éjszaka ért véget. Ez az utazó, vagyis a vonatkísérő személyzetnél (vonatvezető, jegyvizsgáló, mozdonyszemélyzet) gyakori volt. Pl. Sárvárról Répcevisre 03.45 h-kor indult az első vonat, és Bükről 0.20 h-kor érkezett az utolsó vonat.
Szárnyvonalak bezárásával a fűtőház sorsa is megpecsételődött.
A mozdonyokat és személyzetüket átvezényelték más telephelyre.
(Lőrincz Sándor nyugalmazott forgalmi szolgálattevő közleménye szerint)
Írd le, amit a képről tudsz!
Hozzászólások:
Sanya (2012.05.13)Képen látható a II. számú váltóállító központ amely még a vonóvezetékes váltó korszakra emlékeztet.
Az elnevezés eredete: A váltó és az állítóemeltyű ( Egy korong amelyen egy kar volt) között huzal és lánc szolgált a váltók és a jelzők állítására.
A képen látható épület első emeletén voltak az állítóemeltyűk, melynek mozgatásával történt a váltók és jelzők állítása.
Biztosító berendezés és az állomás átépítésével a képen látható épület, amely az építészet egyikék köve volt, elbontásra került.
Fák között az egykori fűtőház kiszolgáló épülete, valamint a szertár (Anyag raktár) látható.
Itt volt egy szoba, vasutas nyelven laktanya, amely a vidéki dolgozók részére volt fenn tartva, akiknek a szolgálata olyan időben kezdődött, illetve fejeződött be amikor nem volt vonat. Hajnali kezdés, és amikor a szolgálat éjszaka ért véget. Ez az utazó vagyis a vonatkísérő személyzetnél (Vonatvezető, Jegyvizsgáló, Mozdonyszemélyzet) gyakori volt. Pl. Sárvárról Répcevisre 03.45 h-kor indult az első vonat és Bükről 0.20h-kor érkezett az utolsó vonat.
1970 ben még fénykorát élte az állomás, melynek egy esztelen vasútellenes politika vetett véget.
Szárnyvonalak bezárásával a fűtőház sorsa is megpecsételődött.
A mozdonyokat és személyzetüket átvezényelték más telephelyre.
Leltári szám: hf 5211
Fotós:
Készítés éve:
Közterület:
Készítés helye:
Sárvár
Az eredeti felvétel tulajdonságai:
Technika:
fekete-fehér negatív
Méretek:
Magasság: 6,00 cm
Szélesség: 6,00 cm
Feltöltő:
Kattints a képre a nagyításhoz!
Kép leírása:
Képen látható a II. számú váltóállító központ amely még a vonóvezetékes váltó korszakra emlékeztet.
Az elnevezés eredete: A váltó és az állítóemeltyű (Egy korong amelyen egy kar volt) között huzal és lánc szolgált a váltók és a jelzők állítására.
A képen látható épület első emeletén voltak az állítóemeltyűk, melynek mozgatásával történt a váltók és jelzők állítása.
Biztosító berendezés és az állomás átépítésével a képen látható épület, amely az építészet egyik ékköve volt, elbontásra került.
Fák között az egykori fűtőház kiszolgáló épülete, valamint a szertár (anyagraktár) látható.
Itt volt egy szoba, vasutas nyelven laktanya, amely olyan vidéki dolgozók részére volt fenntartva, akiknek a szolgálata olyan időben kezdődött, illetve fejeződött be, amikor nem volt vonat. Például hajnali kezdés esetén, és amikor a szolgálat éjszaka ért véget. Ez az utazó, vagyis a vonatkísérő személyzetnél (vonatvezető, jegyvizsgáló, mozdonyszemélyzet) gyakori volt. Pl. Sárvárról Répcevisre 03.45 h-kor indult az első vonat, és Bükről 0.20 h-kor érkezett az utolsó vonat.
Szárnyvonalak bezárásával a fűtőház sorsa is megpecsételődött.
A mozdonyokat és személyzetüket átvezényelték más telephelyre.
(Lőrincz Sándor nyugalmazott forgalmi szolgálattevő közleménye szerint)
Hozzászólások:
Sanya (2012.05.13)Képen látható a II. számú váltóállító központ amely még a vonóvezetékes váltó korszakra emlékeztet.
Az elnevezés eredete: A váltó és az állítóemeltyű ( Egy korong amelyen egy kar volt) között huzal és lánc szolgált a váltók és a jelzők állítására.
A képen látható épület első emeletén voltak az állítóemeltyűk, melynek mozgatásával történt a váltók és jelzők állítása.
Biztosító berendezés és az állomás átépítésével a képen látható épület, amely az építészet egyikék köve volt, elbontásra került.
Fák között az egykori fűtőház kiszolgáló épülete, valamint a szertár (Anyag raktár) látható.
Itt volt egy szoba, vasutas nyelven laktanya, amely a vidéki dolgozók részére volt fenn tartva, akiknek a szolgálata olyan időben kezdődött, illetve fejeződött be amikor nem volt vonat. Hajnali kezdés, és amikor a szolgálat éjszaka ért véget. Ez az utazó vagyis a vonatkísérő személyzetnél (Vonatvezető, Jegyvizsgáló, Mozdonyszemélyzet) gyakori volt. Pl. Sárvárról Répcevisre 03.45 h-kor indult az első vonat és Bükről 0.20h-kor érkezett az utolsó vonat.
1970 ben még fénykorát élte az állomás, melynek egy esztelen vasútellenes politika vetett véget.
Szárnyvonalak bezárásával a fűtőház sorsa is megpecsételődött.
A mozdonyokat és személyzetüket átvezényelték más telephelyre.
Leltári szám: hf 5211
Fotós:
Készítés éve:
Közterület:
Készítés helye:
Sárvár
Az eredeti felvétel tulajdonságai:
Technika:
fekete-fehér negatív
Méretek:
Magasság: 6,00 cm
Szélesség: 6,00 cm
Feltöltő:
Keress a Sárvár Annon!
Kövess minket!
Vissza